Konteyner Tipleri

Anasayfa » Konteyner Tipleri
DENIZYOLU TASIMA UNSURLARINDA KULLANILAN KONTEYNER TİPLERİ VE AÇIKLAMALARI

DENIZYOLU TASIMA UNSURLARINDA KULLANILAN KONTEYNER TİPLERİ VE AÇIKLAMALARI


Günümüzde bir malın hasarsız olarak uzak pazarlara sunulması, başka bir deyişle nakliyesi, malın kalitesi ve fiyatı kadar önemli bir unsur haline gelmiştir. Malı hasarsız, mümkün olduğu kadar kısa sürede ve ucuz bir şekilde üretim noktasından pazarlara taşıyabilmek rekabet gücünün önemli bir parçası olmuştur. Bu durum taşınacak mesafenin arttığı ve taşıma imkanlarının çeşitlendiği dış ticarette daha önemli bir boyut kazanmaktadır.

Deniz taşımacılığı;

– Bir defada çok fazla yük ulaştırması,
– Güvenilir olması,
– Sınır aşımı olmaması,
– Mal zaiyatının minimum düzeyde olması,
– Diğer kayıpların hemen hemen hiç olmaması,
– Hava yoluna göre 14, karayoluna göre 7, demiryoluna göre 3,5 kat daha ucuz olmasından dolayı dünyada en çok tercih edilen ulaşım şeklidir.

Deniz yoluyla bir defada en çok yük, en güvenli şekilde, en ucuza taşınmaktadır. Ülkeler arası sınır aşımı problemi yoktur. Amerika’dan alınan bir mal sınır aşmadan doğrudan ülkemize gelir, ülkemizden ihraç edilen mal sınır aşmadan doğrudan Hollanda’ya gidebilir.

Kısaca bu billgiler ışığında denizyolu taşımacılığında önemli yere sahip olan konteyner taşımacılığı bölumünde konteyner tipleri asağıdaki şekiılde sıralanabilir.
 

20′ Standard DRY VAN(DC)


 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASİTE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

28180 Kg

2300 Kg

33,2 Cu.m

2394 mm

2350 mm

5897 mm

2278 m

2341 mm


 

40′ Standard DRY VAN(DC)




 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

26630 Kg

3850 Kg

67,7 Cu.m

2394 mm

2350 mm

12030 mm

2278 mm

2341 mm


 

40′ High Cube DRY( HC)




 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

26280 Kg

4200 Kg

76,3 Cu.m

2699 mm

2350 mm

12030 mm

2583 mm

2338 mm


Bu tip konteynerler nispeten hafif fakat volümü yüksek malların taşınmasında kullanılır. Yükseklikleri normal 40′ konteyner oranla 30 cm daha fazladır.


 

20′ Open Top( OT)




 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

28250 Kg

2230 Kg

32 Cu.m

2351 mm

2350-2230*mm

5890 mm

2279 mm

2338-1948*mm


 

40’Open Top ( OT)




 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

26780 Kg

3700 Kg

67 Cu.m

2351 mm

2350-2230*mm

12024 mm

2279 mm

2338-1948*mm


 

40′ Open Top High Cube (OTHC)




 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

26480 Kg

4000 Kg

75 Cu.m

2656 mm

2350-2230*mm

12024 mm

2584 mm

2338-1948*mm


OT KONTEYNER İÇİN GENEL BİLGİ (20-40-DC/HC—OT)

****Tipik bir genel amaçlı konteynerin uzunluk ve genişlik ölçülerini taşır tek bir farkla “sabit bir üstü ” yoktur.Konteynere kapıdan sığmayacak kadar uzun/geniş olan yüklerin ancak vinç yada benzeri araçlarla üstten konabileceği durumlarda kullanılır. En çok makina, mermer levhalar, alüminyum profiller vs taşınır. Open top konteyner çoğu zaman üstten taşması olan yükler içinde kullanılır. Yükleme sonrası bir branda ile sıkıca örtülür. Tabanı, ağır yükleri taşımasından dolayı biraz daha kalındır ve özel ekipman sınıfına girdiğinden navluna genellikle surcharge (ilave masraf) eklenir.


 

40′ Pallet Wide – Sea Cell(PWSC)

 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

29900 Kg

4100 Kg

70,1 Cu.m

2389 mm

2426 mm

12100 mm

2280 mm

2360 mm


 

40′ Pallet Wide – Sea Cell High Cube(PWSC-HQ)

 

 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

29850 Kg

4150 Kg

79,1 Cu.m

2694 mm

2426 mm

12100 mm

2585 mm

2360 mm


PALLET WIDE KONTEYNER İÇİN GENEL BİLGİ:

Bazen kısaca “flat” olarak da adlandırılır. Bu tip konteynerin iki kenarı ve üstü yoktur. Bazen her iki baş kısmı da yerinden çıkarılabilir. Flat konteyner her iki yandan ve üstten taşmalı malların yüklenmesine uygunluğu nedeniyle navluna oldukça fazla surcharge eklenebilir. Konteynerin tabanı çok kalındır.


 

20′ Flat Rack (FR)




 

 

MAX
YUKLEME

DARA

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KOSE DAYANAKLARI ARASI GENISLIK

KOSE DAYANAKLARI ARASI UZUNLUK

YUKSEKLIK

31220 Kg

2780 Kg

2233 mm

2174 mm

6042 mm

2226 mm

5638 mm

370 mm

 

 

40’Flat Rack (FR)




 

 

MAX
YUKLEME

DARA

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KOSE DAYANAKLARI ARASI GENISLIK

KOSE DAYANAKLARI ARASI UZUNLUK

YUKSEKLIK

40500 Kg

4950 Kg

1955 mm

2380 mm

12176 mm

2230 mm

11776 mm

648 mm


 

40′ Reefer High Cube (RFHQ)





 

 

MAX YUKLEME

DARA

KAPASITE

IC YUKSEKLIK

IC GENISLIK

IC UZUNLUK

KAPI YUKSEKLIGI

KAPI GENISLIGI

29900 Kg

4100 Kg

66,1 Kg

2505 mm

2286 mm

11557 mm

2478 mm

2286 mm


SOGUTMALI (REF.) KONTEYNER İÇİN GENEL BİLGİ:

Konteynere takılan ve elektrik ya da disel motor ile çalıştırılan bir soğutma ünitesi ile, genellikle gıda ürünleri başta olmak üzere, diğer yüklerinde soğutma kontrollü olarak taşınmasında kullanılır.

Whatsapp
Teksan Lojistik
Teksan Lojistik
Merhaba. Size nasıl yardımcı olabiliriz?